Все чесно: як блокчейн сприятиме наближенню реклами до споживачів

Все чесно: як блокчейн сприятиме наближенню реклами до споживачів

За прогнозом Juniper Research, кошти, витрачені рекламодавцями на оголошення в Інтернеті, які не переглянуті до 2020 року, складуть $27 млрд. Чому люди відмовляються переглядати контент, за розміщення якого компанії платять мільйони?

Є декілька причин: найчастіше реклама настирлива, неякісна і повторюється десятки разів. Але що робити з корисним рекламним контентом, який все одно потрапляє під блок?

Блокчейн без зайвих витрат може повернути інтерес до реклами. Про те, як компанії використовують технологію в маркетингових цілях, – далі у статті.

Як блокчейн бореться з ботами

Проблема сучасних рекламних майданчиків у тому, що їхня аудиторія може виявитися несправжньою. Розкриття ботнету Methbot наприкінці 2016 року продемонструвало жахливі масштаби клікфрода – фейкових кліків стосовно оголошень. Отже, поки клікають боти, а не люди, індустрія цифрової реклами щорічно втрачає близько $7 млрд.

Вирішенням цієї проблеми вже займається adChain – платформа від Data & Marketing Association і MetaX з набором відкритих протоколів, які розроблені на основі блокчейн-системи Ethereum. Вона має реєстр «білих» сайтів і паблішерів, котрі не застосовують шахрайські схеми при розміщенні реклами.

Проект базується на головному принципі блокчейну – децентралізації: жодна організація не може контролювати список сайтів. Отже, «карма» майданчика підтверджується лише шляхом голосування представників adChain-спільноти.

Блокчейн мотивує користувачів переглядати рекламу за бонуси

Час – гроші, і користувачі не мають бажання дарувати його рекламодавцям. Що ж може мотивувати їх до перегляду оголошення?

З цим завданням впорався веб-браузер Brave, який впровадив блокчейн-технології в маркетингу. Брендан Ейх, автор мови програмування JavaScript і співзасновник корпорації Mozilla Project, розробив ресурс, який дозволяє користувачам заробляти на перегляді реклами.

Brave був запущений у 2016 році та містить вбудовану функцію блокування реклами і платіжну систему на основі блокчейну. Принцип його роботи такий: всю рекламу в браузері можна відімкнути в будь-який момент. Але, якщо оголошення сподобалося – користувач може віддячити пожертвуванням.

У той же час користувачі також отримають винагороду за перегляд реклами у вигляді токенів BAT (Basic Attention Token), які можна витратити всередині системи.

Ідею Брендана Ейха сприйняли досить позитивно: у травні 2017 року Brave провів перше ICO і зібрав $35 млн за 30 секунд. Ця подія стала прецедентом на ринку.

Статистика без посередників: яким чином користувачі залишають дані про себе в блокчейні

Окремий головний біль для маркетологів – аналіз аудиторії. Зазвичай, перед розміщенням будь-який медіамайданчик надає статистику про відвідування сайту, цільову та лояльну до бренда аудиторії. Але як перевірити ці дані?

Завдяки блокчейну, споживачі, компанії зможуть обмінюватися особистою інформацією без посередників. Наприклад, Synapse – одна з платформ, завдяки якій споживачі мають можливість продавати власні дані в обмін на токени SYN, а компанії відстежують інформацію про певних користувачів. Все це – за особистою згодою кожної із сторін.

Iris – ще одна платформа на основі блокчейну, вона призначена для продажу даних, але у цьому випадку вони стосуються виключно здоров'я користувачів. Такий проект допоможе не лише маркетологам: державні компанії матимуть можливість отримувати інформацію про стан здоров’я людей, діагностувати багато захворювань та попередити їх.

Блокчейн зробить інформацію більш чесною і доступною. Завдяки цій технології реклама транслюватиметься реальним клієнтам. Посередники, котрі надають статистичні дані, не зможуть їх сфальсифікувати. А головне – у демонстрації реклами будуть зацікавлені і рекламодавці, і потенційні клієнти.


Про те, як ефективно використовувати блокчейн у бізнесі, розкажуть на Blockchain & Bitcoin Conference Kyiv, яка відбудеться 19 вересня в столиці України.

Придбати квиток
Дізнайтесь про нових спікерів та головні новини конференції